Inmiddels is het Talentencentrum alweer een tijdje geopend aan de Prins Hendrikstraat 10. Wat begon als een wit en vrij kaal pand, begint steeds meer te leven. De muren hebben kleur, de etalage wordt gevuld en deelnemers weten ons goed te vinden. Het is een plek in beweging. Naast deze zichtbare veranderingen nemen we je graag mee in wat er achter de voordeur gebeurt.
In het Talentencentrum komen bijna dagelijks deelnemers die (weer) een plek in de samenleving willen vinden. Iedereen komt met een eigen verhaal, eigen talenten en eigen uitdagingen. Juist die diversiteit maakt deze plek zo bijzonder. Wat alle deelnemers gemeen hebben, is de wens om stappen te zetten, hoe groot of klein die ook zijn.
Samen kijken we naar wat iemand leuk vindt en waar iemands kwaliteiten liggen. Soms zit dat in iets creatiefs, soms in contact met anderen, en soms in praktische vaardigheden. Het uiteindelijke doel is voor iedereen anders. Voor de één is dat een betaalde baan, voor de ander vrijwilligerswerk of simpelweg weer structuur in de dag. Wat voorop staat, is dat iedereen zich welkom voelt en een plek heeft waar diegene zichzelf kan zijn. En dat werkt: inmiddels hebben al meerdere deelnemers een mooie volgende stap gezet.
We helpen deelnemers op weg naar passende participatie of vrijwilligerswerk en dat is voor iedereen anders. Onze vrijwillige coaches spelen hierin een belangrijke rol. Zij bieden persoonlijke begeleiding.
Wat misschien nog wel het meest waardevol is, is wat er onderling ontstaat. Er wordt gelachen, ervaringen worden gedeeld en er ontstaan verbindingen. Het Talentencentrum is niet alleen een plek om te ontwikkelen, maar ook om anderen te ontmoeten en je gezien te voelen.
We zijn trots op wat er tot nu toe is ontstaan, maar minstens zo benieuwd naar wat er nog gaat komen. Het Talentencentrum blijft groeien, net als de mensen die er binnenstappen.
Ben je benieuwd, wil je eens langskomen of ken je iemand voor wie dit een fijne plek zou kunnen zijn? Je bent van harte welkom.